fredag 24. desember 2010

Stor forandring

Et barn er en stor gave til enhver familie. Når en mann og ei kvinne får en baby, blir det store forandringer i livet deres. Ingenting blir som før.....

For ca. 2000 år siden fikk verden et barn, sendt fra himmelen. Vi feirer det fortsatt idag 24. desember.

Her er to ting som ble sagt om dette barnet før han ble født:

1. "Han skal frelse sitt folk fra deres synder" Matt 1:21
2. "Gud lot den skyld som lå på oss alle, ramme ham." Jes. 53:6

Her er tre ting Jesus sa om seg selv:

1. "Jeg er veien, sannheten og livet, ingen kommer til Faderen (Gud) uten gjennom meg" Joh. 14:6
2. "Jeg er verdens lys den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys" Joh.8:12
3. "Kom til meg alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile" Matt. 11:28

En gave har alltid en avsender og en mottaker.
Gud er avsender og sendte en gave adressert til alle mennesker til alle tider. Hans gave er Jesus.
Når jeg får en gave blir jeg forventningsfull og glad. Det forteller meg at noen bryr seg om meg.
Vi mennesker må alle forholde oss til Guds gave - Jesus - enten ta imot gaven og "åpne den" (se hva den inneholder) eller si "Nei, takk" og la den stå uåpnet.
Jeg har takket "Ja" og åpnet gaven fra Gud. Jeg fant ut at den var mer verdifull enn noe annet jeg eier.
Det er forskjell på gaver. Noen blir åpnet for så å bli satt i et kott eller bakerst i en hylle.
Guds gave er ikke som en ubetydelig gjenstand, som man stuer bort et sted. De som tar imot Guds gave/Jesus, får livet sitt forandret akkurat som når man får en baby i huset - ingenting blir som før.
Hvordan du tar imot og åpner gaven kan du lese HER

Jeg ønsker alle lesere en velsignet julefeiring!

Ingen kommentarer: