søndag 25. desember 2011

Tenk hvis ikke.......

Igår morges kjente jeg på en dyp takknemlighet for at Han kom.
Tenk hvis ikke Jesus ikke var blitt født, tenk hvis Jesus ikke hadde fullført det oppdraget Han var utsendt fra himmelen til å gjøre! For meg ville det gjort at alt var annerledes - ikke på en god, positiv måte - men på en mørk og negativ måte.
Jesus entret vår dimensjon, ble menneske, døde på et kors uten å ha gjort noe galt og deretter stod opp fra de døde for så å returnere til himmelen.
Konsekvensen av at Han fullførte oppdraget sitt, har gjort at jeg kan leve med meg selv - selv når jeg mislykkes og feiler, når jeg ikke klarer å forbedre meg eller leve slik jeg burde. Når de onde dagene kommer og livet ikke går på skinner. Når jeg gang på gang blir skuffet eller skuffer meg selv og mine medmennesker - gjennom livets mange oppturer og nedturer - har Jesus gitt meg muligheten til å lene meg på en stor og trygg "pappa".

Hans fullførte oppdrag gav meg mulighet til å være Guds lille jente.
Jeg kaller Gud for "pappa" - Han fungerer som en trygg forankring i livet mitt, en person som elsker meg uansett hva jeg gjør, men som samtidig rettleder på en varsom måte.
Pappa-Gud får vite alt jeg føler og tenker, Han blir spurt om råd når jeg er i tvil om hva jeg skal velge. Har jeg mistet noe, eller forlagt en ting, spør jeg Pappa-Gud om hvor den er. Hans nærvær i livet mitt gir meg varme, kjærlighet, aksept og verdi. Det gjør det lettere for meg å gi dette videre til dem jeg møter - uansett hvem de er, hva de har gjort eller hvordan jeg har det den dagen.

Å vite at jeg er elsket av Pappa-Gud gir meg dyp tilhørighet og takknemlighet.
Å vite at jeg er ønsket av Ham gir trygghet og frimodighet til å leve ut den jeg er uansett hva andre måtte mene om det.
Å vite at jeg er til glede for Pappa-Gud bare ved å være den jeg er, gir livsgnist.
Å vite at jeg var så etterlengtet at Han sendte sin eneste sønn til jorden for at jeg skulle få muligheten til kjenne Pappa-Gud sin kjærlighet gir meg håp og visshet om frelse og et liv etter døden.

Hvis Han ikke var kommet, ville mitt liv ikke vært det samme, ville ditt?

1 kommentar:

Solstrålå sa...

JEG TROR IKKE EGENTLIG VI FATTER HVOR STORT DET ER AT JESUS KOM.
ELLERS VAR VI FORTAPT,UTEN HÅP OG UTEN GUD.
GUDS VELSIGNELSE I DET NYE ÅRET!
KLEM FRA SOL