tirsdag 22. mars 2011

Hvile midt i stormen - Rest In The Middle Of The Storm


Det er ikke mange dager siden jordskjelvet i Japan rystet en hel verden, faren er definitivt ikke over. Forskerne spår nye etterskjelv, befolkningen i og rundt Japan og kanskje resten av verden trues av radioaktivitet. Nøden er stor blant de som lever i området med de enorme ødeleggelsene.
Frykten har, for mange, vokst sterkt og gnager til alle døgnets tider.
Over 365 steder i Bibelen står ordene "frykt ikke". Pussig nok like mange ganger som det finnes dager i året, godt å vite at det ikke er Gud som vil at vi skal frykte for alt som skjer.
Guds tanker for hver enkelt av oss er fred.
Det betyr ikke at motgang, lidelse og katastrofer ikke vil skje, men det betyr at ved å kjenne Gud og leve i Hans nærhet, kan man finne en plass uten frykt for det man møter, uansett om det er sykdom, ulykker, andres ve og vel eller døden selv. 
Det står i Bibelen at fullkommen kjærlighet fordiver frykten. Dette har jeg fått oppleve selv.
Da jeg, for noen år siden, fikk en forståelse/oppdaget hvor høyt Gud elsker meg, forsvant nærmest all frykten for ulike ting, som jeg hadde båret på. Det høres kanskje helt underlig ut og vanskelig å tro, men det er blitt min erfaring. 
Hvis frykten kommer å banker på hos meg, vet jeg at det beste jeg kan gjøre er å være sammen med Jesus gjennom å lese Guds ord eller være i bønn. Jeg snakker også direkte til frykten og ber den om å gå vekk fra meg, for jeg vil ikke gi den rom i mitt liv. Når jeg gjør dette i Jesu navn og samtidig passer på å holde meg nær til Jesu kjærlighet - er det ikke vanskelig å "hvile midt i stormen."  
Gud har ikke ulykkestanker for noen av oss, Han elsker deg og vil at du skal ha det godt og hvile i Hans fred hver dag.
Gud velsigne deg med fred idag.

2 kommentarer:

Underberget sa...

Dette verset har oppmuntret meg mange ganger når jeg har syntes ting har vært tungt og mørkt.
Pussig at det er en "frykt ikke" for hver dag i året. Det er gode og trygge ord. Gir meg sikkerhet om at Jesus tar vare på meg!

Ingenting kan være så lammende som frykten. Skummelt at det også er en effektiv kontrollmekanisme som kan brukes i manipulasjon... Huff!

Jeg vil heller stole på Jesus, selv om det ikke alltid er like lett...

Monica sa...

Fint innlegg! :-) Det er en verden i forfall og nød vi ser nå om dagen, og det er jammen ikke lett å holde et positivt fokus alltid. Men igjen og igjen får Jesus løfte oss bort fra alt dette vonde. Leter vi etter hans fred, så finner vi også hans fred. Og godt er det i disse dager! Ha en velsignet og fredfylt dag du også!