torsdag 17. juni 2010

Noen som vet bedre....


Små barn vil gjerne prøve seg frem og bestemme selv.
Som en liten gutt som vil opp på toppen av den bratte bakken med sin nye sykkel og sette utfor.
Og hjelmen vil han absoslutt ikke ha på.
Han vil klare sjøl, og han vil NÅ! Og så sier mamma "nei".
Og den lille gutten blir sinna.
Og lei seg. Han skjønner ikke hvorfor han ikke kan.
Han føler seg så klar for dette store eventyret.
Men mammaen elsker den lille gutten for høyt til å la han gi seg ut på denne farefulle ferden.
Og en dag vil han forstå dette.
Og mange andre ting...


Jeg syntes dette er et vakkert bilde på Guds kjærlighet til oss. Hvorfor det ikke alltid oppleves som våre bønner blir hørt.
Det kommer iallefall ikke et rungende "ja", som vi ønsket oss. Huset en trenger dukker for eksempel ikke opp.
Men jeg sitter her mitt i maling, vaskefiller, flyttelass og annet kaos, og gleder meg til det kommer.
For jeg har lært av erfaring at Han vet bedre enn meg hva vi trenger og når. Og selv om det kan være vanskelig å tro noen ganger, så kommer han ikke for sent. Så jeg vasker videre og er spent på fremtiden....
 
Innlegget er skrevet av:
Heidi som har bloggen http://heidisblog-beautiful.blogspot.com/

Ingen kommentarer: